Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
فولاد خوزستان


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




ورزشی » تیم‌های ورزشی » تعداد بازدید: ٣١٠٧١٨
فولاد خوزستان
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان، یکی از باشگاه‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران است که در چند سال اخیر توانسته با کشف و پرورش بازیکنان بومی و مستعد این استان و همچنین سایر استان‌های کشور، ضمن کسب عناوین مختلف در رقابت‌های فوتبال داخل کشور در رده‌های سنی مختلف، اعتبار ویژه‌ای برای خود کسب نماید.

باشگاه فولاد خوزستان با داشتن مدارس حرفه‌ای فوتبال و با استفاده از دانش مربیان خارجی مانند وینگو بگوویچ، لوکا بوناچیچ و ملادن فرانچیچ توانست بازیکنان مطرحی مانند ایمان مبعلی، حسین کعبی، ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد، بختیار رحمانی، پژمان منتظری، آرش افشین، اسماعیل شریفات و... را به فوتبال ایران معرفی کند. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ در بازی تیم ملی ایران و کره جنوبی از ۶ ملی‌پوش فولاد ۵ نفر به زمین رفتند و پیروزی ۴-۳ را رقم زدند.

فولاد تاکنون دو مرتبه در فصل ۸۴-۱۳۸۳ و فصل ۹۳-۱۳۹۲ قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شده است. فولاد در فصل ۸۴-۱۳۸۳ با کسب ۶۴ امتیاز از ۳۰ بازی (۲/۱۳ امتیاز از هر بازی) مقتدرانه‌ترین قهرمانی در لیگ برتر ایران را کسب کرد.

این تیم همچنین سابقه خوبی در وارد کردن بازیکنان باکیفیت خارجی دارد. از میان بازیکنانی که از طریق این باشگاه به فوتبال ایران پای گذاشتند می‌توان به فابیو جانوآریو، عماد محمد رضا، لوسیانو پریرا و آرماندو سا اشاره کرد.

طبق رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی که توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال صورت گرفت، تیم فوتبال فولاد خوزستان با کسب 93.50 امتیاز و کسب رتبه 185 جهان، به عنوان برترین تیم ایرانی در قاره آسیا قرار گرفت.




**********************************************

تاریخچه

آغاز فعالیت و راهیابی به رقابت‌های کشوری (۱۳۶۵-۱۳۷۴)

فولاد خوزستان تیمی است که تا قبل از سقوط و انحلال تیم فوتبال «جنوب اهواز» کسی از آن اطلاعی نداشت. در اصل این تیم جنوب اهواز بود که پروانه باشگاه فوتبال خود را در سال ۱۳۷۴ به فولاد خوزستان واگذار کرد تا این تیم بتواند در لیگ سراسری ایران بازی کند.




تیم فولاد در سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را از لیگ دسته چهارم اهواز آغاز کرد؛ در سال ۱۳۷۰ قهرمان اهواز شده و دو سال بعد از آن به لیگ دسته دوم فوتبال خوزستان راه پیدا کرده بود. فولاد در اولین حضورش قهرمان گروه اول این لیگ شد و به دسته بالاتر راه یافت. حضور این تیم در لیگ اول خوزستان هم با قهرمانی همراه بود. فولاد با این قهرمانی جواز حضور در لیگ منطقه‌ای ایران را کسب کرد اما هیچ‌گاه در این لیگ حاضر نشد؛ چرا که در سال ۱۳۷۴ باشگاه در حالیکه فصل را به اتمام رساند، با پشت سر گذاشتن مراحل انتقال امتیاز جایگزین باشگاه سقوط کرده و ورشکسته «جنوب اهواز» در لیگ دوم فوتبال ایران شد.




**********************************************

فعالیت در دسته دوم و اول (۱۳۷۴-۱۳۸۴)

پس از یک سال حضور در لیگ دوم کشور، در سال ۱۳۷۵ فولاد خوزستان با مربیگری «همایون شاهرخی» توانست با کسب عنوان نایب قهرمانی به لیگ آزادگان (لیگ سطح یک) راه پیدا کند. حضور در لیگ اول کشور افتخار و کاری شگفت انگیز برای این تیم محسوب می‌شد چرا که آنها ده سال پیش از آن، در لیگ دسته چهار محلی بازی می‌کردند. اما آنها به همین بسنده نکردند و ۴ سال بعد در اولین دوره جام خلیج فارس عنوان سومی را به دست آوردند.




**********************************************

قهرمانی در لیگ برتر (۱۳۸۳-۱۳۸۴)

این تیم در سال ۱۳۸۴ توانست پس از سالها فوتبال خوزستان را به یکی از بزرگترین افتخارات خود نایل آورد. این تیم با هدایت مربی کروات خود، ملادن فرانچیچ، و با حضور بازیکنان نامداری چون ایمان مبعلی، پژمان منتظری، ابراهیم میرزاپور و... توانست قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های ایران شود. این امر با شکست تیم‌های بزرگی از جمله استقلال و پرسپولیس در هر دو بازی رفت و برگشت میسر شد.




**********************************************

حضور در آسیا و سقوط به دسته اول (۱۳۸۴-۱۳۸۶)

پس از این قهرمانی باشگاه فولاد وارد چالش بزرگی شد با تصویب قانون کاهش بودجه باشگاه‌های صنعتی کم‌کم بازیکنان نامدار باشگاه، تیم را ترک کردند و تیم روند نزولی در پیش گرفت. در همان زمان ورزشگاه تختی اهواز دستخوش تعمیرات اساسی بود بنابراین بازی‌های فولاد در ورزشگاه تختی آبادان انجام می‌شد که موجب لطمات زیادی به این تیم شد. در این فصل تیم نتوانست حضور موفقی در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و به مقام هشتم در لیگ رضایت داد.




تیم که با قهرمانی در فصل قبل جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده بود، ورزشگاه شهید دستگردی را برای میزبانی بازی‌های خانگی‌اش معرفی کرد. فولاد در اولین بازی که در تهران برگزار شد؛ تیم قدرت‌مند القادسیه را گل‌باران کرد. این بازی با نتیجه ۶-۰ به پایان رسید. دومین بازی در سوریه، فولاد و الاتحاد با نتیجه ۰-۰ امتیازات را تقسیم کردند. بر خلاف دو بازی اول، فولاد در بازی‌های بعدی عمل‌کرد ضعیفی نشان داد. فولاد این در چهار بازی چهار بار شکست خورد تا بعد از القادسیه، پاختاکور و الاتحاد در جایگاه چهارم قرار گرفته و حذف گردد. این تنها حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بوده است.




در فصل بعد مشکلات مالی ادامه یافت، شرکت فولاد خوزستان که در آن زمان دولتی به حساب می‌آمد از سوی دولت به صرف بودجه غیرمجاز ورزشی در فصل قبل متهم گشت و در نهایت تیم با کسب رتبه پانزدهم به لیگ دسته اول سقوط کرد.




**********************************************

بازگشت به لیگ برتر و آغاز مدیریت دهکردی (۱۳۸۶-تاکنون)

این تیم در فصل ۸۸-۱۳۸۷ با وجود صدرنشینی مقتدرانه در گروه خود در دو بازی پلی‌آف با تیم پیام خراسان دو تساوی به دست آورد تا از حضور در لیگ برتر محروم بماند اما با خرید امتیاز تیم سپاهان نوین اصفهان به رقابت‌های لیگ برتر بازگشت تا باز هم فوتبال خوزستان پس از تیم استقلال اهواز صاحب یک تیم دیگر در لیگ برتر باشگاه‌های ایران شود. در اوایل فصل نیز مسعود رضاییان مدیرعامل باشگاه جای خود را به سیف الله دهکردی رییس سابق و موفق هیئت فوتبال خوزستان داد. دهکردی از سال ۱۳۷۹ و به درخواست محسن صفایی فراهانی، رئیس وقت فدراسیون فوتبال، رئیس هیئت فوتبال خوزستان بود. وی در اواخر بهمن ماه سال ۸۶ به عنوان نایب رئیس هیئت امنا باشگاه فولاد انتخاب شد و پس از ماه‌ها حدس و گمان درباره جایگزینی وی به جای مسعود رضاییان سرانجام با پس از تنش‌هایی که در کار با خلیل صخراوی رئیس وقت تربیت بدنی استان خوزستان داشت با استعفا از ریاست هیئت فوتبال استان خوزستان و در حالی که سه هفته از شروع لیگ هشتم گذشته بود به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد معرفی شد. با پایان لیگ هشتم و در شرایطی که مجید جلالی با تیم نتایج خوبی کسب کرده بود، به یکباره لوکا بوناچیچ که سابقه هدایت فولاد را نیز در کارنامه داشت به عنوان سرمربی تیم فولاد خوزستان در لیگ نهم معرفی شد. دهکردی علاقهٔ بسیاری به لوکا داشت و اعتقاد داشت حضور لوکا در خوزستان به رشد و ارتقا فوتبال خوزستان کمک خواهد کرد. با شروع مسابقات تیم تحت هدایت لوکا بوناچیچ دور از تصور ظاهر شد و این تیم در پایان هفته هشتم با ۴ امتیاز در قعر جدول قرار داشت! لوکا بوناچیچ در پایان هفته هشتم و با استعفای او دوباره مجید جلالی به عنوان سرمربی انتخاب شد. عدم موفقیت لوکا بوناچیچ به مسائلی مربوط می‌شد که هیچ‌گاه رسانه‌ای نشد. مهم‌ترین عامل عدم موفقیت او عدم تعامل با بازیکنان بود. جلال کاملی مفرد، سیامک سرلک و بختیار رحمانی از کسانی بودند که گفته می‌شود کارشکنی‌های بسیاری در کار لوکا کردند و علناً خواستار بازگشت جلالی بودند. سیف الله دهکردی مدیرعامل باشگاه فولاد تلاش بسیاری کرد تا تیرگی روابط بین لوکا و بازیکنان را از بین ببرد اما در این راه موفق نبود که در نتیجه چندین بار از مدیریت باشگاه استعفا داد که با مخالفت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان روبرو شد.




مجید جلالی بازگشت و سه فصل فولاد را هدایت کرد تا این که در واپسین هفته‌های فصل ۹۱–۱۳۹۰ تیم پسرفت کرد. در حالی که تیم تا هفته ۲۵ام با کسب نتایجی قابل قبول در جایگاه ۶ام جدول لیگ برتر بود؛ در ۹ هفته بعدی بدون کسب حتی یک پیروزی و تنزل به رتبه ۱۴ فصل را تمام کرد. این نتایج زمینه‌ساز تغییر دیگری در کادر فنی شد. این بار جلالی رفت و فرکی آمد.




**********************************************

قهرمانی در لیگ برتر (۹۳–۱۳۹۲)

این تیم توانست در سال ۱۳۹۳ با مربی گری حسین فرکی برای دومین بار قهرمان لیگ برتر ایران شود. در فصل ۹۳-۹۲ که تکلیف قهرمانی به آخرین هفته از مسابقات کشیده شده بود، تیم فولاد با شکست تیم گسترش فولاد تبریز با نتیجه یک بر صفر، با پیشی گرفتن از تیم نفت تهران به دومین قهرمانی اش در مسابقات لیگ خلیج فارس دست یافت. تک گل تیم را در این بازی مهرداد جماعتی در دقیقه ۳۷ به ثمر رساند.




**********************************************

نماد، رنگ و لباس

واضح است که نام و نماد باشگاه فولاد، از بنیان‌گذار آن یعنی شرکت فولاد خوزستان اقتباس شده است. اما نماد شرکت فولاد خوستان، نمادی بامعنی است که با فرایند تولید فولاد ارتباط دارد.




نماد شرکت

آلیاژ فولاد مانند تمام مواد از خود موج الکترومغناطیسی ساطع می‌کند. در دمای اتاق پرتوی ساطع شده از سطح آن در محدوده فروسرخ بوده و به رنگ سیاه دیده می‌شود. با افزایش دما، بسامد موج ساطع شده افزایش یافته و به محدوده نور مرئی وارد می‌شود؛ بنابراین رنگ فولاد با افزایش دما تغییر می‌کند. در دمای کوره ذوب (C°۱۸۰۰) فولاد به رنگ زرد دیده می‌شود؛ اما پس از ریخته‌گری و کاهش دما، به رنگ نارنجی، قرمز، و نهایتاً سیاه درمی‌آید. رنگ‌های به‌کاررفته در نماد شرکت فولاد خوزستان نشان دهنده رنگ فولاد در دماهای متفاوت بوده و تداعی کننده روند سرد شدن فولاد است.




نماد باشگاه

در ابتدای فعالیت باشگاه فولاد، نماد شرکت بر روی پیراهن تیم چاپ می‌شد اما بعد از مدتی باشگاه، صاحب لوگوی اختصاصی شد. در طول مدت فعالیت باشگاه نماد تیم بارها دستخوش تغییر شده اما طرح کلی آن حفظ شده است. در نگاه کلی در نیمه بالایی، نماد شرکت به طور کامل مشهود است و در نیمه پایین به ماهیت ورزشی باشگاه اشاره شده است. تنها تغییر مهمی که در طول زمان در نماد باشگاه اعمال شده است؛ نام نقش بسته بر آن است که در ابتدا FC Foolad بوده و هم‌اکنون FOOLAD FC می‌باشد. پس از قهرمانی فولاد در سال ۱۳۸۴ یک ستاره طلایی رنگ در بالای آرم باشگاه روی پیراهن تیم نقش بست؛ اما در برند ثبت شدهٔ باشگاه اعمال نگردید. بنابرین در لوگوی رسمی باشگاه ستاره‌ای وجود ندارد.




لباس

رنگ‌های به کار رفته در لباس تیم، برگرفته از نماد باشگاه است. رنگ‌های اصلی لباس‌های تیم در ابتدا قرمز، زرد، سیاه و نارنجی بود اما امروزه در لباس‌های تیم رنگ نارنجی دیده نمی‌شود و سفید جایگزین آن گشته‌است. در سال‌های آغازین جام خلیج فارس، فولاد با لباس زرد - قرمز (لباس اول) و لباس سیاه با جزئیات زرد (لباس دوم) به میدان می‌رفت؛ با گذشت زمان استفاده از رنگ زرد کمتر شد به طوری که در سالهای اخیر از طرف جراید به تیم، لقب سرخپوشان اهوازی داده شد. امروزه فولاد با لباس قرمز با جزئیات زرد (لباس اول) و لباس سیاه با جزئیات قرمز (لباس دوم) در میادین حضور می‌یابد همچنین لباس سوم این تیم سفید با جزئیات قرمز است.




**********************************************

شهرآورد اهواز

رویارویی تیم‌های فولاد و استقلال اهواز بدون شک از مهمترین رویدادهای ورزشی استان خوزستان است. این رقابت اغلب در فضایی دوستانه بوده و با حواشی کمی برگزار گردیده است. از سال ۱۳۷۶ این دو تیم ۱۸ بار در قالب رقابت‌های جام آزادگان، جام خلیج فارس و جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته‌اند و تا به حال فولاد عملکرد بهتری نسبت به حریف داشته‌است. رکورد بیشترین گل زده و بیشترین برد در شهرآورد اهواز در اختیار فولاد است. آخرین شهرآورد اهواز در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ برگزار گردید که با برد یک بر صفر فولاد همراه بود.




**********************************************

هواداران

در شهر اهواز که دارای باشگاه‌های فوتبال ریشه‌داری مانند استقلال اهواز و شاهین اهواز است؛ فولاد خوزستان با سابقه کم حضور در عرصه لیگ برتر توانسته است هوادارانی را به خود جذب کند. کارشناسان فوتبال به اتفاق دلیل این پدیده را استفاده از جوانان بومی در این تیم می‌دانند. پرتماشاگرترین بازی خانگی فولاد، بازی برگشت مقابل استقلال در فصل ۹۳-۹۲ می‌باشد؛ در این بازی بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر در ورزشگاه غدیر اهواز حضور داشتند. در جدول زیر آمار حضور حامیان تیم فولاد در ورزشگاه را در دوره‌های مختلف لیگ برتر مشاهده می‌کنید.

توجه: در جدول زیر مجموع تماشاچیان تیم فولاد و تیم میهمان، تنها در بازی‌های خانگی نگاشته شده و بازی‌های خارج از خانه محاسبه نشده‌اند.




**********************************************

شماره ۱۲

در سال ۱۳۸۹ بنا به در خواست محمد حسین ابن قاسم سرپرست تیم و با تصمیم‌گیری هیئت مدیره باشگاه قرار بر این شد که شماره ۱۲ به هواداران تیم اختصاص یابد و به هیچ بازیکنی داده نشود. بدین ترتیب فولاد بازیکن شماره ۱۲ ندارد و هواداران این تیم به عنوان یار دوازدهم فولاد خوزستان، صاحب این شماره هستند.




**********************************************

رکوردهای درون باشگاهی فولاد

توجه: تنها بازی‌های جام آزادگان، جام خلیج فارس و جام حذفی محاسبه شده‌اند.




رکوردهای فردی

بیشترین بازی: جلال کاملی مفرد (۲۷۰ بازی)

بیشترین گل زده: رضا نوروزی (۳۶ گل)

بهترین هت‌تریک: رضا نوروزی (۵ گل)

بهترین حفظ دروازه: ابراهیم میرزاپور (۴۶۱ دقیقه)




بازیکنان خارجی

بیشترین بازی: جابا مجیری (۶۱ بازی)

بیشترین گل زده: شیمبا (۲۱ گل)




برد و باخت‌ها

پرگل‌ترین بازی: سایپا البرز ۵ - ۵ فولاد (۹۰-۸۹)

بهترین پیروزی داخل خانه: فولاد ۶ - ۰ پیکان قزوین (۹۰-۸۹)

بهترین پیروزی خارج خانه: شهرداری یزد ۰ - ۶ فولاد (۸۷-۸۶)

بدترین شکست داخل خانه: فولاد ۰ - ۴ مس کرمان (۸۹-۸۸)

بدترین شکست خارج خانه: پاس تهران ۷ - ۱ فولاد (۸۵-۸۴)




رکوردهای فصلی

بیشترین گل زده در یک فصل لیگ: ۵۸ گل (۹۰-۸۹)

کمترین گل زده در یک فصل لیگ: ۲۴ گل (۸۶-۸۵)

بیشترین گل خورده در یک فصل لیگ: ۴۱ گل (۸۵-۸۴ و ۸۸-۸۷)

کمترین گل خورده در یک فصل لیگ: ۱۵ گل (۸۷-۸۶)




بهترین گلزنان فصل‌های اخیر

فصل بهترین گلزن تعداد گل

۱۳۸۰-۱۳۸۱ بهنام سراج ۹

۱۳۸۱-۱۳۸۲ بهنام سراج ۸

۱۳۸۲-۱۳۸۳ ایمان مبعلی ۸

۱۳۸۳-۱۳۸۴ ایمان مبعلی ۱۲

۱۳۸۴-۱۳۸۵ عماد رضا ۸

۱۳۸۵-۱۳۸۶ امیر خلیفه‌اصل ۶

۱۳۸۶-۱۳۸۷ محمد قاضی ۶

۱۳۸۷-۱۳۸۸ سجاد فیض‌اللهی ۹

۱۳۸۸-۱۳۸۹ غلامرضا رضایی ۷

۱۳۸۹-۱۳۹۰ رضا نوروزی ۲۴

۱۳۹۰-۱۳۹۱ رضا نوروزی ۱۰

۱۳۹۱-۱۳۹۲ شیمبا ۱۲




**********************************************

افتخارات داخلی

لیگ برتر

قهرمانی (۲): ۸۴-۸۳، ۹۳-۹۲

سومی (۲): ۸۱-۸۰، ۸۳-۸۲




لیگ دسته دوم

نایب قهرمانی (۱): ۷۶-۷۵





جام حذفی

نایب قهرمان (1): 1993–94




سوپر جام ایران

نایب قهرمان (1): 2005




لیگ آزادگان

قهرمان (1): 2007–08




افتخارات استانی

Ahvaz First Division

قهرمان (1): 1996–97




Ahvaz Second Division

قهرمان (1): 1995–96




**********************************************

بازیکنان برجسته

این فهرستی از بازیکنان سابق فولاد است که در دوره حضور خود بازیکنان تاثیر گذاری بوده‌اند، بازیکنانی که نامشان پررنگ نوشته شده سابقه بازی برای تیم ملی بزرگسالان کشورشان را دارا می‌باشند.




یحیی گل محمدی

نعیم سعداوی

بهنام سراج

سهراب بختیاری‌زاده

ابراهیم میرزاپور

ایمان مبعلی

محمود قربان اف

رشاد صدیق اف

امید شریفی‌نسب

علی بداوی

حسین کعبی

احمد مومن‌زاده

محمد علوی

جلال کاملی‌مفرد

عادل کلاه‌کج

پژمان منتظری

دنی اولروم

عماد محمد رضا

مجاهد خذیراوی

فابیو جانوآریو

آرماندو سا

کارلوس آلبرتو

ملادن بارتولویچ

غلامرضا رضایی

بختیار رحمانی

جابا مجیری

عبدالله کرمی

مهرداد جماعتی

آرش افشین

رضا نوروزی

شیمبا




**********************************************

بازیکنان فولاد در تورنمنت‌های ملی




کره جنوبی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲

علی بداوی

جلال کاملی مفرد

یحیی گل محمدی

ایمان مبعلی

ابراهیم میرزاپور




قطر بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶

عادل کلاه کج

پژمان منتظری




چین بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰

آرش افشین




جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴

علی بداوی

محمد علوی

جلال کاملی مفرد

حسین کعبی

ایمان مبعلی

ابراهیم میرزاپور




قطر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱

آرش افشین

رضا نوروزی




استرالیا جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵

سروش رفیعی




آلمان جام جهانی ۲۰۰۶

حسین کعبی

ابراهیم میرزاپور




برزیل جام جهانی ۲۰۱۴

بختیار رحمانی




نیجریه جام جهانی نوجوانان ۲۰۰۹

کاوه رضایی

علی حیدری

سعید قدمی




**********************************************

کادر فنی

کادر فنی باشگاه فولاد تا تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۱ به شرح زیر است.




سمت نام

سرمربی دراگان اسکوچیچ

سرپرست محمدحسین ابن‌قاسم

مربی دستیار احمد خداداد، کوروش بختیاری‌زاده

مربی دروازبان‌ها جهانبخش دارابپور

مربی بدنساز اکبر دارستانی

پزشک اکبر مرادی

فیزیوتراپ محسن احمدی




**********************************************

ورزشگاه خانگی

ورزشگاه غدیر اهواز ورزشگاه چند منظوره در شهر اهواز می‌باشد؛ و ظرفیت ۵۰،۰۰۰ نفر را دارا است. این ورزشگاه در محدوده شمال‌غربی اهواز در مجاورت جاده اهواز – اندیمشک (جنب میدان بارفروشان) در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار احداث شده و دارای استادیوم فوتبال، محوطه‌سازی، پارکینگ‌ها، گذرگاه‌های سواره و پیاده‌رو و دیگر اماکن ورزشی است. این ورزشگاه که از آن به عنوان سومین ورزشگاه بزرگ ایران بعد از ورزشگاه یادگار امام تبریز یاد می‌شود پس از ۱۷ سال از آغاز ساخت آن در سال ۱۳۹۰ گشایش یافت و نخستین بازی فوتبال این ورزشگاه ظهر روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ بین دو تیم فوتبال استقلال اهواز و تیم ملی جوانان، در حضور رئیس جمهور وقت برگزار شد. محوطه این استادیوم ۴۴ هکتار است و پارکینگی با گنجایش بیش از دو هزار ماشین سواری و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده‌است، در این استادیوم هشت باند برای پیست دو و میدانی در نظر گرفته شده‌است. برای ساخت ورزشگاه ۵۰ هزار نفری اهواز ۶۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده‌است.




همچنین باشگاه فولاد در سال 1389 تصمیم به ساخت ورزشگاه اختصاصی کرده است که در طی بازدید سید شکرخدا موسوی، نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی از باشگاه فولاد خوزستان یکی از مباحث مطرح شده طی این دیدار، پیشرفت پروژه استادیوم اختصاصی باشگاه فولاد خوزستان بود که طی آن مهندس شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از تکمیل مراحل ساخت آن تا پایان سال 1393 و بهره برداری در سال آینده خبر دادند.




**********************************************

آکادمی فوتبال

آکادمی فوتبال باشگاه فولاد خوزستان در سال ۱۳۷۹ با هدف کشف و پرورش جوانان مستعد خوزستانی تاسیس شد. هم‌اکنون آکادمی فولاد بیش از ۴۰۰ بازیکن و ۳۴ مربی را در رده‌های مختلف پایه دارا می‌باشد. از محصولات این آکادمی می‌توان به بازیکنان چون ایمان مبعلی، اسماعیل شریفات، آرش افشین و کاوه رضایی اشاره کرد. باشگاه فولاد از معدود باشگاه‌های فوتبال ایران است که در تمامی رده‌های پایه حضور جدی دارد. توجه به رده‌های پایه و بازیکنانی که آینده فوتبال استان و کشور را رقم می‌زنند همواره از اهداف و سیاست‌های کلان باشگاه فولاد بوده و عناوین زیادی که در طی سال‌های اخیر به دست آمده و بازیکنان فراوانی که به تیم‌های ملی مختلف کشور تحویل داده شده گواه این موضوع است.




عزیزالله محمدی در برنامه وقت اضافه تلویزیون ایران اعلام کرد باشگاه فولاد تنها باشگاه ایرانی است که بیش از ۳۰ درصد بودجه سالانه خود را به آکادمی فوتبال اختصاص داده‌است و از این جهت برترین باشگاه ایران است.




باشگاه فولاد در رده‌های امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان صاحب تیم فوتبال می‌باشد که همگی این تیم‌ها در لیگ برتر کشوری حضور دارند و از مدعیان به شمار می‌آیند. همچنین باشگاه در رده‌های زیر ۱۱ سال و زیر ۱۲ سال دارای مدرسه فوتبال است.




در فصل ۹۰-۱۳۸۹ نونهالان فولاد قهرمان کشور شدند، نوجوانان فولاد عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند و تیم‌های امید و جوانان فولاد خوزستان نیز به مقام سومی مسابقات لیگ برتر کشور دست یافتند. بر این اساس، باشگاه فولاد خوزستان تنها باشگاهی در کشور بود که در هر چهار رده سنی روی سکو رفت.




آکادمی فولاد در سه فصل اخیر از لحاظ تحویل بازیکن به تیم‌های ملی نیز در رده اول باشگاه‌های ایران قرار دارد.




**********************************************

حواشی

جنجال کارت معافیت از سربازی

پس‌از قهرمانی فولاد در سیزدهمین دورهٔ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، شایعاتی مبنی بر جعلی بودن کارت معافیت از سربازی چند تن از بازیکنان این تیم منتشر شد که پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام موجب محرومیت چند بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمله بختیار رحمانی، آرش افشین و احمد عبدالله‌زاده شد.




**********************************************



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

فولاد خوزستان

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,